
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 300 |
| Rozmiar gwintu 1 | 1/2"X20 UNF |
| Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109325546 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 3358960646651 |

| Długość [mm] | 313 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759089750 |

| Długość [mm] | 90 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 62 |
| nr EAN | 5012759851531 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 1/2" - 20h |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,280 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816029595 |

| Długość [mm] | 300 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,460 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816087618 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M10 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,312 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816101659 |

| Ciężar [kg] | 0,4 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4027816185390 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M10 |
| nr EAN | 4047437451865 |

| Ciężar [kg] | 0,4 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 5907558585018 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 67 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | 1/2"-20 UNF |
| nr EAN | 4040074105535 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 300 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 1/2"-20 UNF |
| nr EAN | 4040074260760 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 67,8 |
| Wymiar gwintu | 1/2" x 20 UNF RHT F |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| nr EAN | 4031185910705 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 313,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 1/2'' x 20,00 UNF M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4031185130097 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rozmiar gwintu 1 | 1/2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | 1/2"x20UNF |
| Długość przegub osiowy [mm] | 300 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978113477 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 1/2" - 20h |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,28 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688507952 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M10 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,312 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688508072 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M10 |
| nr EAN | 3322937905539 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025