
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 259 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | FM14X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109375275 |

| Długość [mm] | 172 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 90 |
| nr EAN | 5012759352045 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 245 |
| nr EAN | 4014870437336 |

| Długość [mm] | 258 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,55 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816436669 |

| Długość [mm] | 153 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,518 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224742242 |

| Długość [mm] | 152 |
| nr EAN | 5901619560181 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 153 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074475393 |

| Ciężar [kg] | 0,500 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096288739 |

| Ciężar [kg] | 0,600 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 / F14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096288784 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Średnica 1 [mm] | 14,8 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 153 |
| Długość 2 [mm] | 38,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197418503 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 258 |
| nr EAN | 5703858819163 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858819170 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość całkowita [mm] | 259 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4031185208949 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 260 |
| Ciężar [kg] | 0,51 |
| nr EAN | 8435130337337 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 258 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978181667 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 153 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 11,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| nr EAN | 5413978181674 |

| Długość [mm] | 153 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 312058 |
| nr EAN | 7316579300896 |

| Długość [mm] | 152 |
| nr EAN | 3322938240073 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025