Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Porsche BOXSTER (987) » stabilizator, mocowanie Porsche BOXSTER (987) » łącznik stabilizatora Porsche BOXSTER (987)

łącznik stabilizatora do PORSCHE BOXSTER (987)

wybierz typ samochodu PORSCHE BOXSTER (987):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 200
Wymiar gwintu MM10X1,5/MM12X1.5 RH
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109547030
Długość 1/Długość 2 [mm] 200
Wymiar gwintu MM10X1,5 RHT/MM12X1,
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109547009
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
parzyste numery artykułów 37560 01
nr EAN 4047437428782
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
parzyste numery artykułów 37559 01
nr EAN 4047437428805
Strona zabudowy z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 200
Rozmiar gwintu 1 M12x1,5
Rozmiar gwintu 2 M10x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 416 060 0013/HD
nr EAN 4040074172810
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 200
Rozmiar gwintu 1 M12x1,5
Rozmiar gwintu 2 M10x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 416 060 0012/HD
nr EAN 4040074172858
Długość [mm] 200
Gwint wewnętrzny [mm] M10 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów VKDS 349005
nr EAN 7316579497794
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
parzyste numery artykułów JTS1496
nr EAN 3322938381493
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.