Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daewoo » układ hamulcowy Daewoo NUBIRA sedan (J100) » linka hamulcowa Daewoo NUBIRA sedan (J100)

linka hamulcowa do DAEWOO NUBIRA sedan (J100)

wybierz typ samochodu DAEWOO NUBIRA sedan (J100):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1654
Długość zewnętrzna [mm] 1454
nr EAN 8717109184709
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1603
Długość zewnętrzna [mm] 1444
nr EAN 8717109184730
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1642
Długość zewnętrzna [mm] 1438
nr EAN 8717109184884
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1578
Długość zewnętrzna [mm] 1419
nr EAN 8717109184914
Długość 1 [mm] 1650
Długość 2 [mm] 1455
Ciężar [kg] 0,650
Techniczny numer informacyjny AS6173
nr EAN 4082300532357
nr EAN 4082300532364
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość 1/Długość 2 [mm] 1654/1454 mm
nr EAN 8033001791754
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość 1/Długość 2 [mm] 1680/1300 mm
nr EAN 8033001791785
nr EAN 8033001938357
nr EAN 8033001938388
Indeks: LIN 11.01.06
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAEWOO
Opis: DAEWOO Nubira, L1638/1438
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 96243463
Numer dostawcy: 11.01.06
Parametry:z prawej Długość [mm] : 1638/1438
hamulce bębnowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sprężyną bimetalową
nr EAN 5901619536087
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sprężyną bimetalową
nr EAN 5901619536094
System hamulcowy Opel
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sprężyną bimetalową
nr EAN 5902659731678
Indeks: OYO 70H0010-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAEWOO
Opis: NUBIRA I/II PRAWA - 96243463
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 96243463
Numer dostawcy: 70H0010-OYO
Parametry:hamulce bębnowe
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.