
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 47 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 78 |
| Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 82 |
| Wysokość 1 [mm] | 11 |
| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
| Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
| Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
| nr EAN | 3358960134851 |

| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 45 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 98,3 |
| Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 116 |
| Wysokość 1 [mm] | 10 |
| Wysokość 2 [mm] | 16,8 |
| Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
| Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
| Strona zabudowy | Oś napędowa |
| nr EAN | 3358960134868 |

| Długość [mm] | 91 |
| Grubość [mm] | 66,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | z przodu |
| Ciężar [kg] | 0,525 |
| nr EAN | 4027816298021 |

| Grubość [mm] | 50,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 15,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 74,0 |
| Materiał | Guma / metal |
| Strona zabudowy | z tyłu |
| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,250 |
| nr EAN | 4027816298038 |

| Długość [mm] | 12 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 |
| Długość gwintu [mm] | 6 |
| Jakość/Klasa | 8.8 |
| Rozmiar klucza | 5 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt wewnętrzny |
| Materiał | Stal |
| Długość śruby pod główką [mm] | 8 |
| Ciężar [kg] | 0,007 |
| dla numeru OE | 000000 000884 |
| nr EAN | 4027816462675 |

| Długość [mm] | 12 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 |
| Długość gwintu [mm] | 6 |
| Jakość/Klasa | 8.8 |
| Rozmiar klucza | 5 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt wewnętrzny |
| Materiał | Stal |
| Długość śruby pod główką [mm] | 8 |
| Ciężar [kg] | 0,007 |
| nr EAN | 4044688462671 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025