Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 70 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 76 |
Wysokość 1 [mm] | 11 |
Wysokość 2 [mm] | 13,5 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
nr EAN | 3358960133649 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 49 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 80 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 86 |
Wysokość 1 [mm] | 11 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 3358960215352 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 45 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 85,3 |
Wysokość 1 [mm] | 8 |
Wysokość 2 [mm] | 14 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
nr EAN | 3358960135766 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 47 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 107,3 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 126 |
Wysokość 1 [mm] | 11,2 |
Wysokość 2 [mm] | 18 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
nr EAN | 3358960215376 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 45 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 65 |
Wysokość 1 [mm] | 9 |
Wysokość 2 [mm] | 13 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
nr EAN | 3358960585332 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 45 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 75 |
Wysokość 1 [mm] | 9 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
nr EAN | 3358960364371 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45 |
średnica zewnętrzna [mm] | 65 |
Wysokość [mm] | 9 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 4041248738610 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45 |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 |
Wysokość [mm] | 9 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 4041248738634 |
Ciężar [kg] | 0,285 |
Długość opakowania [cm] | 6,0 |
Szerokość opakowania [cm] | 6,0 |
Wysokość opakowania [cm] | 6,0 |
nr EAN | 4056111079745 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Ilość na oś | 1 |
nr EAN | 5902275290993 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025