Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » napęd osi Volkswagen GOLF V (1K1) » mechanizm różnicowy Volkswagen GOLF V (1K1)

mechanizm różnicowy do VOLKSWAGEN GOLF V (1K1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF V (1K1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960133038
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 48
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 62
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960331472
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 48
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 12,6
Wysokość 2 [mm] 26,6
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
nr EAN 3358960206619
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 54
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73
Wysokość 1 [mm] 8
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960134776
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960135087
Strona zabudowy z prawej
Średnica wewnętrzna [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość [mm] 26,5
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału SP
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248582558
Średnica wewnętrzna [mm] 47,0
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ciężar [kg] 0,05
nr EAN 4027816397274
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 54
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Długość [mm] 143
Strona zabudowy Oś tylna
Rodzaj filtra Wkład filtra
Rodzaj filtra z pokrywą obudowy
Rodzaj napędu Napęd na wszystkie koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Kształt cylindryczny
Ograniczenia producenta HALDEX Gen. II
nr EAN 5902659794154
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 54
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Długość [mm] 143
nr EAN 5903364354428
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 142,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 4040074214435
Wysokość [mm] 7
Średnica wewnętrzna [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 62
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Strona zabudowy Oś napędowa
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
SIMMERING VAG
Wysokość 1 [mm] : 8
Średnica zewnętrzna 1 [mm] : 65
Średnica wewnętrzna 1 [mm] : 50
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 02T409189K
Numer dostawcy: 02T409189K
Kod GTU: Nie dotyczy
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.