Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Saab » silnik Saab 900 I Combi Coupe » mechanizm korbowy Saab 900 I Combi Coupe » wał korbowy Saab 900 I Combi Coupe » panewka wału korbowego Saab 900 I Combi Coupe

panewka wału korbowego do SAAB 900 I Combi Coupe

wybierz typ samochodu SAAB 900 I Combi Coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Numer komponentu 029HL19910000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,020
do luzu na łożysku [mm] 0,064
dla średnicy obudowy od [mm] 59,0
przy średnicy obudowy [mm] 59,012
Szerokość od [mm] 18,2
Szerokość do [mm] 18,5
dla grubości ścianki od [mm] 2,495
do grubości ścianki [mm] 2,501
dla średnicy wałka od [mm] 53,958
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026526484
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 029HL19910025
dla luzu na łożysku od [mm] 0,020
do luzu na łożysku [mm] 0,064
dla średnicy obudowy od [mm] 59,0
przy średnicy obudowy [mm] 59,012
Szerokość od [mm] 18,2
Szerokość do [mm] 18,5
dla grubości ścianki od [mm] 2,620
do grubości ścianki [mm] 2,626
dla średnicy wałka od [mm] 53,958
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026526477
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.