Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » klimatyzacja Dodge NEON coupe » parownik Dodge NEON coupe

parownik do DODGE NEON coupe

wybierz typ samochodu DODGE NEON coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm]:304
Szerokość [mm]:193
Głębokość [mm]:40
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez zaworu ekspansywnego

Status produktu: Normal
Długość sieci [mm] 304
Szerokość sieci [mm] 193
Głębokość sieci [mm] 40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
nr EAN 4057635044646
cena brutto:
355.00 zł
 Kup
Materiał żeber chłodzących Aluminium
Materiał zbiornika wody (chłodnica) Aluminium
Rodzaj chłodnicy Żebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm] 235
Szerokość sieci [mm] 302
Głębokość sieci [mm] 48
nr EAN 5707286483781
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez zaworu ekspansywnego
Długość sieci [mm]304
Szerokość sieci [mm]193
Głębokość sieci [mm]40
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
parownik

Parowniki klimatyzacji samochodowej 


Parownik klimatyzacji odpowiedzialny jest za wychładzanie powietrza wydmuchiwanego do wnętrza samochodu. Jest to drugi element układu klimatyzacji, w którym dochodzi do wymiany ciepła. Ze względu na specyfikę można go przyrównać do skraplacza z tą tylko różnicą że spełnia odwrotną funkcję. 

Parownik jest elementem układu klimatyzacji, którego nie widać i nie czuć, a więc często problem z jego sprawnością jest bagatelizowany. Niesprawność jego pracy rozpoznamy po nieprzyjemnym zapachu, który rozprzestrzenia się po wnętrzu samochodu. Parowniki klimatyzacji samochodowej są odpowiedzialne za kilka zadań. Odparowują czynnik chłodniczy do postaci par przegrzanych, pochłaniają ciepło do czynnika chłodniczego, nagrzewają powietrze, utrzymują właściwy poziom wilgotności powietrza i oczyszczają je. 
 

Budowa parownika klimatyzacji


Parowniki klimatyzacji zbudowane zostały  z rurek o przekroju owalnym i ułożeniu w żeberka radiatora w różnych konfiguracjach. Wyróżnia się 4 typy konfiguracji przepływu czynnika chłodniczego przez parownik. Najprostszą budową charakteryzuje się obieg równoległy. W przeciwległych zbiornikach umieszczone są odpowiednio wlot o wylot. Ich wadą jest jednak mała efektywność, zaletą natomiast zapewnienie najmniejszego spadku ciśnienia chłodziwa. Obieg typy „U” posiada wlot i wylot w tym samym pojemniku, są one rozdzielone poprzecznie. Obieg typy „S” wyróżnia się kanałem ułożonym w charakterystyczną linię S. W tym przypadku wlot i wylot również znajdują się po przeciwnych stronach. Ostatnim obiegiem jest obieg typu „W” z rurkami ułożonymi w poprzek parownika. 
 

Kiedy potrzebna jest wymiana parownika?


Parowniki sygnalizują problem nieprzyjemnym zapachem. Jeżeli pojawia się on w momencie załączenia klimatyzacji, a następnie znika, możemy problem rozwiązać odgrzybianiem układu klimatyzacji. Jeżeli jednak utrzymuje się on przez cały czas pracy klimatyzacji, konieczna może się okazać wymiana parownika