Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » paski napędowe Audi A6 C7 (4G2, 4GC) » pasek wieloklinowy Audi A6 C7 (4G2, 4GC) » pasek klinowy wielorowkowy Audi A6 C7 (4G2, 4GC)

pasek klinowy wielorowkowy do AUDI A6 C7 (4G2, 4GC)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C7 (4G2, 4GC):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1193
nr EAN 5414465354267
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
nr EAN 3165141013658
Ilość żeber 5
Długość [mm] 775
nr EAN 3165141259049
Ilość żeber 5
Długość [mm] 710
nr EAN 3165141069488
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1195
nr EAN 3165141093308
Ciężar [kg] 0,07
Ilość żeber 5
Długość [mm] 736
nr EAN 4010858471002
Ciężar [kg] 0,107
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1190
nr EAN 4010858484576
Ciężar [kg] 0,105
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
nr EAN 4010858477097
Ciężar [kg] 0,073
Ilość żeber 5
Długość [mm] 768
nr EAN 4010858489564
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787527957
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505733
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505757
Długość [mm] 1200
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,102
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816288626
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1163
nr EAN 5414465354250
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1193
nr EAN 5414465354267
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 738
nr EAN 5414465354762
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 768
nr EAN 5414465354007
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 718
nr EAN 5414465353987
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
nr EAN 4014870118396
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1190
nr EAN 4014870124243
Ilość żeber 5
Długość [mm] 736
nr EAN 4014870118501
Długość [mm] 1165
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201350
Długość [mm] 760
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203132
Długość [mm] 1195
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207499
Długość [mm] 1160
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396574
Długość [mm] 1195
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396581
Ilość żeber 5
Masa [g] 70
Długość [mm] 715
nr EAN 3413521205477
Długość [mm] 1200
Ciężar [kg] 0,102
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557223
Wyświetlanie od 1 do 28 (z 28 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.