Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz KLASA S (W140) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz KLASA S (W140) » piasta koła Mercedes-benz KLASA S (W140)

piasta koła do MERCEDES-BENZ KLASA S (W140)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S (W140):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 49
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 88
Wysokość 1 [mm] 47
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 8717109659153
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52,00
Szerokość 1 [mm] 22,00
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68,00
Szerokość 2 [mm] 19,00
nr EAN 4014870006228
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 49,00
średnica zewnętrzna [mm] 88,00
Szerokość [mm] 46,00
nr EAN 4014870006433
Szerokość [mm] 46,0
Średnica wewnętrzna [mm] 49,0
średnica zewnętrzna [mm] 88,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,251
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
dla numeru OE 140 980 07 16
nr EAN 4027816082217
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość 1 [mm] 19,0
Szerokość 2 [mm] 22,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25,0
nr EAN 5907558507676
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 46
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
nr EAN 5907558512649
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 20
Wysokość 2 [mm] 23
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074126721
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
Wysokość [mm] 46
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074422946
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 46
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
nr EAN 5703858792077
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 46
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
nr EAN 4031185222426
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 19,0
Szerokość 2 [mm] 22,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25,0
nr EAN 7316575754563
cena brutto:
172.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 46
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
nr EAN 7316575764005
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 46
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
nr EAN 7316572066744
Szerokość [mm] 46,0
Średnica wewnętrzna [mm] 49,0
średnica zewnętrzna [mm] 88,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,251
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4044688633552
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: