Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A3 Limousine (8VS, 8VM) » zawieszenie silnika Audi A3 Limousine (8VS, 8VM) » poduszki silnika Audi A3 Limousine (8VS, 8VM)

poduszki silnika do AUDI A3 Limousine (8VS, 8VM)

wybierz typ samochodu AUDI A3 Limousine (8VS, 8VM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
208.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4251475109071
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4251475109088
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4251475111562
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960478153
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,550
dla numeru OE 5Q0 199 262 BK
nr EAN 4054224093658
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,433
dla numeru OE 5Q0 198 037 A
nr EAN 4054224097021
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 4047437452930
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,433
nr EAN 5902659797278
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5903364338268
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074143858
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074142479
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 7-biegowa
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
nr EAN 4040074142516
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074179475
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074181263
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074312407
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858950903
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1520
nr EAN 5902048880932
Masa [g] 1052
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8042998525112
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1540
dla numeru OE 5Q0199262BK
nr EAN 8049530590430
Strona zabudowy z tyłu
Wersja Non idraulico
Masa [g] 641
nr EAN 8049531590446
Masa [g] 221
Strona zabudowy góra
nr EAN 8050540600538
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Numer komponentu 2
dla numeru OE 5Q0199868C
Strona zabudowy góra
Masa [g] 490
nr EAN 8050442599558
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyz tyłu
Strona zabudowyna dole
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Zamiana tylko w parach
Jednostka ilościZestaw
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 5Q0199555BJ
nr EAN 3660872440655
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,550
dla numeru OE 5Q0 199 262 BK
nr EAN 4054228093654
PODUSZKA SILNIKA VAG
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 5Q0198037A
Numer dostawcy: 11981635301
Kod GTU: GTU_07
Wyświetlanie od 1 do 27 (z 27 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.