Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C5 III (RD_) » zawieszenie silnika Citroën C5 III (RD_) » poduszki silnika Citroën C5 III (RD_)

poduszki silnika do CITROËN C5 III (RD_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 III (RD_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
nr EAN 3358960343277
cena brutto:
168.01 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,42
dla numeru OE 1813.94
nr EAN 4027816476511
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,93
dla numeru OE 1807.Y3
nr EAN 4027816477099
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,850
dla numeru OE 1806.74
nr EAN 4054224079720
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,732
dla numeru OE 1806.H4
nr EAN 4054224723968
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Ciężar [kg] 1
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
nr EAN 4047437439085
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,93
nr EAN 5902659797254
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074243152
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946845
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4058787112481
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Masa [g] 925
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989133294
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 960
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8036619461323
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 1367
nr EAN 8036640461538
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 753
nr EAN 8042800523138
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 181394
nr EAN 3660872388148
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 180674
nr EAN 3660872361745
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 1807Y3
nr EAN 3660872400154
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 1806H4
nr EAN 3660872456618
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,42
dla numeru OE 1813.94
nr EAN 4044688476517
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
dla numeru OE 1807.Y3
nr EAN 4044688477095
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,850
dla numeru OE 1806.74
nr EAN 4054228079726
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275724108
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.