Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Infiniti » silnik Infiniti M30 coupe » zawieszenie silnika Infiniti M30 coupe » poduszki silnika Infiniti M30 coupe

poduszki silnika do INFINITI M30 coupe

wybierz typ samochodu INFINITI M30 coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
parzyste numery artykułów ADU178001
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,11
nr EAN 5050063109122
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960357397
cena brutto:
186.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960456991
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960526700
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
parzyste numery artykułów 24190
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,170
nr EAN 4027816241898
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074218273
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074218280
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074218303
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z przodu i z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wersja wzmocniona 
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074224069
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 1240
Strona zabudowy w środku
Materiał Stal
nr EAN 8033989232713
Masa [g] 1263
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8033989232874
Masa [g] 1020
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8050904604172
parzyste numery artykułów 99 92 4190
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Ciężar [kg] 1,170
nr EAN 4044688544445
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
nr EAN 5908229993033
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275283896
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.