Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » silnik Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W245) » zawieszenie silnika Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W245) » poduszki silnika Mercedes-benz KLASA B Sports Tourer (W245)

poduszki silnika do MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,148
nr EAN 3358960366269
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759556719
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Długość [mm] 135
Szerokość [mm] 85,0
Grubość [mm] 78,0
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,670
dla numeru OE 169 240 14 17
nr EAN 4027816300106
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Długość [mm] 135
Szerokość [mm] 85,0
Grubość [mm] 78,0
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,677
dla numeru OE 169 240 15 17
nr EAN 4027816300113
Strona zabudowy z przodu
Numer seryjny K1491163
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4047437330047
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437439153
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Długość [mm] 135
Szerokość [mm] 85,0
Grubość [mm] 78,0
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,670
nr EAN 5901619522271
Strona zabudowy z przodu po prawej
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074629444
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074629468
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074629475
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074629482
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu po prawej
Strona zabudowyz przodu z lewej
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Rodzaj skrzyni biegówAutomatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz tyłu
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.