Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi COLT II (C1_A) » zawieszenie silnika Mitsubishi COLT II (C1_A) » poduszki silnika Mitsubishi COLT II (C1_A)

poduszki silnika do MITSUBISHI COLT II (C1_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI COLT II (C1_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 3358960127327
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358960127334
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,75
nr EAN 3358966521532
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,07
dla numeru OE 443 199 382
nr EAN 4027816011057
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,017
dla numeru OE 443 199 381 C
nr EAN 4027816015178
Długość [mm] 44
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 63,0
Materiał Guma
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,075
nr EAN 4027816015161
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074025536
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 1038
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 8033989109862
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Oznaczenie koloru żółty
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1212
nr EAN 8033989109831
Wymagana ilość 2
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 156
nr EAN 8033989110141
Wymagana ilość 2
Średnica wewnętrzna [mm] 26
Masa [g] 113
Długość [mm] 46
Materiał Guma
średnica zewnętrzna [mm] 68
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8033989004730
Masa [g] 18
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8033989109787
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz obu stron
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Oznaczenie koloruzielony
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Rozstaw osi [mm]145
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyOś przednia
Wysokość [mm]97
średnica zewnętrzna [mm]114
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.