Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » napęd koła, przeguby Seat TOLEDO I (1L2) » przegub napędowy Seat TOLEDO I (1L2)

przegub napędowy do SEAT TOLEDO I (1L2)

wybierz typ samochodu SEAT TOLEDO I (1L2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 90
Materiał osłony Polychloropren (Neopren)
nr EAN 4014870585471
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 100,0
Długość [mm] 34,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 8,20
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86,00
Materiał osłony NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Nowa część 
nr EAN 4019064122814
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53,00
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 90,00
Długość [mm] 139,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Wymiar gwintu M20x1.5
Materiał osłony NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Nowa część 
nr EAN 4019064121923
Specyfikacja Inner groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 51
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wymiar gwintu M20x1,5
Długość [mm] 139
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53,2
nr EAN 5908234615531
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 33
Średnica przegubu [mm] 100
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
nr EAN 5908234616026
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 33
Średnica przegubu [mm] 100
Długość [mm] 34
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
otwór Ø [mm] 8,2
Ilość otworów 6
nr EAN 5901779841823
średnica zewnętrzna [mm] 90
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz)
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
nr EAN 8032532055571
średnica zewnętrzna [mm] 100
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
nr EAN 8032532055694
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8001063769622
Strona zabudowy Od strony koła
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Wymiar gwintu M20 x 1,5
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 90
nr EAN 5907558500059
Strona zabudowy Od strony koła
Długość [mm] 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
średnica zewnętrzna [mm] 99,9
Ilość otworów 6
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
nr EAN 5907558513837
nr EAN 5907558513844
Materiał Guma
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 90
nr EAN 8032747470084
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 33
Materiał Guma
średnica zewnętrzna [mm] 100
nr EAN 8032747521021
Materiał Guma
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 33
średnica zewnętrzna [mm] 100
nr EAN 8032747521038
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
średnica zewnętrzna [mm] 100
nr EAN 4040074266816
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53,2
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 139
średnica zewnętrzna [mm] 90
nr EAN 4040074146088
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
średnica zewnętrzna [mm] 100
nr EAN 4040074146316
Długość [mm] 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Średnica przegubu [mm] 100
nr EAN 4058787077179
Długość [mm] 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Średnica przegubu [mm] 100
nr EAN 4058787077254
Długość [mm] 138,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz)
Średnica przegubu [mm] 89
nr EAN 4058787072969
Długość [mm] 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
średnica zewnętrzna [mm] 99,9
Ilość otworów 6
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
nr EAN 7316572879597
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 100,0
Długość [mm] 34,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 8,20
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86,00
Materiał osłony NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Nowa część 
nr EAN 4019064024972
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 100,0
Długość [mm] 34,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 8,20
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 86,00
Materiał osłony NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Nowa część 
nr EAN 4019064024989
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53,00
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 90,00
Długość [mm] 139,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Wymiar gwintu M20x1.5
Materiał osłony NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Nowa część 
nr EAN 4019064024941
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle