Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ chłodzenia Citroën DS3 (SA_) » przewody sztywne i elastyczne Citroën DS3 (SA_) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Citroën DS3 (SA_)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do CITROËN DS3 (SA_)

wybierz typ samochodu CITROËN DS3 (SA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 533
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 26
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 26
nr EAN 5400608215762
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 750
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 27
nr EAN 5400608261134
Materiał Guma
Masa [g] 348
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nasadką rurową
nr EAN 8043518530319
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej chłodnicy silnika
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 9671540880
nr EAN 3660872467935
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
Strona zabudowy wylot
dla numeru OE 9671350380
nr EAN 3660872471505
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Jednostka ilościSztuka
Masa [g]354
Przewód układu chłodzącegood chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego
Materiał 1. warstwyEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Materiał 2. warstwyPoliester
Materiał 3. warstwyEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyna dole
MateriałTworzywo sztuczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Masa [g]255
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.