Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » sprzęgło Bmw 5 (E60) » sterowanie sprzęgłem Bmw 5 (E60) » siłownik sprzęgła Bmw 5 (E60)

siłownik sprzęgła do BMW 5 (E60)

wybierz typ samochodu BMW 5 (E60):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 22.22
System hamulcowy FAG
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 60
nr EAN 8717109243024
Średnica [mm] 22,2
nr EAN 4006633147712
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
otwór Ø [mm] 22,2
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
nr EAN 8432509607138
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
Wymiar gwintu 12 X 9
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 22,2
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
nr EAN 8432509652701
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 22
nr EAN 5012759079614
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
System hamulcowy FTE
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 22,2
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
nr EAN 8032532029183
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
otwór Ø [mm] 22,2
Wymiar gwintu 12 X 9
Wymiar gwintu 13
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928152570
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Materiał Żeliwo
Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 22,2
Wymiar gwintu 10 x 1
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
nr EAN 5703858512156
Średnica [mm] 22
System hamulcowy ATE
nr EAN 8430320014968
Otwór Ø 1 [mm] 22,2
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 2
dla numeru artykułu KN22050.3.2
Ciężar [kg] 0,29
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN22076.4.2
Ciężar [kg] 0,27
Długość [mm] 320
dla numeru artykułu 320E.340E.04
Ciężar [kg] 0,12
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.