Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford Usa » system tworzenia mieszanki paliwowej Ford Usa PROBE II (ECP) » tworzenie mieszanki Ford Usa PROBE II (ECP) » sonda Ford Usa PROBE II (ECP)

sonda do FORD USA PROBE II (ECP)

wybierz typ samochodu FORD USA PROBE II (ECP):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759987476
Głębokość zabudowy [mm] 24,2
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379056545
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510085462
Długość czujnika pomiarowego [mm] 24,2
nr EAN 8012510026700
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Kolor obudowy antracytowy
nr EAN 8435050638309
Długość [mm] 51,6
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,03
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
dla numeru OE 1 826 557
nr EAN 4027816407720
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 3
Odpowiada części oryginalnej w kolorze antracytowy
nr EAN 4082300288148
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Odpowiada części oryginalnej w kolorze szary
Ilość biegunów 2
nr EAN 4082300401158
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Numer seryjny K8804647
nr EAN 5901159269629
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Długość czujnika pomiarowego [mm] 24,2
nr EAN 5901619521779
Jakość EQUIVALENT
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Zakres temperatury od [°C] 20
Zakres temperatury do [°C] 120
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281192
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
Długość [mm] 96
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326900690
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 4010326810661
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977932762
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,04
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cięgna
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Napięcie [V] 12
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,07
nr EAN 3276422538040
Kolor czarny
Ilość biegunów 4
nr EAN 4103590655790
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.