Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » system tworzenia mieszanki paliwowej Honda CH » tworzenie mieszanki Honda CH » sonda Honda CH

sonda do HONDA CH

wybierz typ samochodu HONDA CH:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Kształt zgięty
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 430
Długość całkowita [mm] 610
dla numeru OE 5149131AA
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Kolor wtyczki czarny
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Sposób montażu spięty
Strona zabudowy Przewód paliwowy
dla numeru OE 038 906 081 B
dla numeru OE 5033378AA
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Liczba otworów do mocowania 2
dla numeru OE 5149001AA
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 4010326810579
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,11
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,09
Tryb pracy elektryczny
Długość przewodu [mm] 190
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,10
Tryb pracy elektryczny
Długość przewodu [mm] 490
Ograniczenia producenta BOSCH
Ilość biegunów 5
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 182
Szerokość [mm] 165
Wysokość [mm] 125
Ciężar [kg] 0,39
nr EAN 3276422537449
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 4046001512636
Wykonanie izolacji przewodu z izolacją ochronną przed gorącem rury giętkiej
Kształt obudowy wtyczki owalny
Długość przewodu [mm] 440
Kolor wtyczki niebieski
Kształt ustawiony pod kątem
Długość całkowita [mm] 625
dla numeru OE K05149131AA
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Zakres temperatury do [°C] 900
Zakres temperatury od [°C] -40
Ilość biegunów 2
Moment dokręcenia [Nm] 45
nr EAN 4062375066155
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.