Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » system tworzenia mieszanki paliwowej Mazda CX-5 (KF) » tworzenie mieszanki Mazda CX-5 (KF) » sonda Mazda CX-5 (KF)

sonda do MAZDA CX-5 (KF)

wybierz typ samochodu MAZDA CX-5 (KF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 4047026449266
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759968611
Jakość OE
Wymiar gwintu M12x1.25
Długość przewodu [mm] 283
Ilość biegunów 2
Masa [g] 36
nr EAN 8717613168585
Ciśnienie od [kPa] 31,1
ciśnienie do [kPa] 372
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510032596
Długość czujnika pomiarowego [mm] 28,2
nr EAN 8012510033647
Długość [mm] 110
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
nr EAN 8012510050163
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Ilość połączeń 2
nr EAN 4082300619843
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 69,5
nr EAN 4082300752281
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4082300775532
cena brutto:
23.00 zł
 Kup
Kształt obudowy wtyczki owalny
Kolor wtyczki czarny
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Sposób montażu spięty
Średnica obudowy [mm] 20
nr EAN 5902659783592
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Długość czujnika pomiarowego [mm] 28,2
nr EAN 5903364311117
cena brutto:
198.01 zł
 Kup
Liczba przewodów 2
Długość [mm] 579
nr EAN 087295171653
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977915055
Techniczny numer informacyjny PI 2004
nr EAN 4028977948633
Techniczny numer informacyjny PI 2028
nr EAN 4028977949258
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.