Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » system tworzenia mieszanki paliwowej Mitsubishi GALANT VI sedan (E3_A) » tworzenie mieszanki Mitsubishi GALANT VI sedan (E3_A) » sonda Mitsubishi GALANT VI sedan (E3_A)

sonda do MITSUBISHI GALANT VI sedan (E3_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI GALANT VI sedan (E3_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342343
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379058143
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379537884
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379331253
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Długość przewodu [mm] 290
Liczba przewodów 4
nr EAN 8053379074549
Wymiar gwintu 1/8 GAS
Rozmiar klucza 13
nr EAN 8012510040843
Ilość biegunów 2
Wymiar gwintu 3/8 Gas 19 h con.
nr EAN 8435050618011
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 5907558527162
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,03
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cięgna
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.