Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel MONTEREY B (M98) » tworzenie mieszanki Opel MONTEREY B (M98) » sonda Opel MONTEREY B (M98)

sonda do OPEL MONTEREY B (M98)

wybierz typ samochodu OPEL MONTEREY B (M98):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Kolor czarny
Ciężar [kg] 0,064
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379054596
Wymiar gwintu 3/8-18NPT
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041314
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 3/8x18 NPTF
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
nr EAN 8435050604267
Ilość biegunów 3
Od ciśnienia [Pa] 20000
Do ciśnienia [Pa] 200000
nr EAN 8435050632772
Tryb pracy pneumatyczny
Techniczny numer informacyjny SI 1013-11
nr EAN 5907558565560
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 3/8-18NPT
Rozmiar klucza 19
nr EAN 5907558580815
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ciśnienie od [kPa] 15
ciśnienie do [kPa] 100
cena brutto:
23.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor wtyczki czarny
Kształt obudowy wtyczki owalny
Wymiar gwintu 3/8"-18NPTF
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Rozmiar klucza 19 mm
dla numeru OE 15326386
dla numeru OE 7604097
dla numeru OE 8-25036979-0
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Zakres temperatury od [°C] 25
Zakres temperatury do [°C] 100
Kolor czarny
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074287163
Tryb pracy pneumatyczny
Techniczny numer informacyjny SI 1013-11
nr EAN 4028977604454
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,07
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cięgna
Ilość połączeń 3
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,060
dla numeru OE 62 38 927
nr EAN 4044688336293
Wymiar gwintu 3/8 x 18 NPT
Kolor szary
Kolor antracytowy
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 4046001341625
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.