Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » system tworzenia mieszanki paliwowej Volvo F16 » tworzenie mieszanki Volvo F16 » sonda Volvo F16

sonda do VOLVO F16

wybierz typ samochodu VOLVO F16:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 3
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342299
nr EAN 3165142699615
Długość przewodu [mm] 460
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759963388
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
nr EAN 5012759989968
nr EAN 5012759987346
Długość przewodu [mm] 730
Ciężar [kg] 0,090
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055470
Ciężar [kg] 0,065
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055944
Długość przewodu [mm] 730
Ciężar [kg] 0,090
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055487
Długość przewodu [mm] 520
Ciężar [kg] 0,080
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055845
Ciężar [kg] 0,065
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055951
Odpowiada części oryginalnej w kolorze niebieski
nr EAN 8012510085509
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kolor obudowy zielony
Średnica zabudowy [mm] 20
nr EAN 8435050617625
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kolor obudowy czarny
Średnica zabudowy [mm] 20
nr EAN 8435050620458
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
Wymiar gwintu M 12x1,5
nr EAN 8435050616574
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Długość przewodu [mm] 550
Ilość biegunów 3
Kolor obudowy niebieski
nr EAN 8435050634370
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
Długość [mm] 500
nr EAN 8435050657416
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 4
nr EAN 4082300676273
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kolor wtyczki czarny
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Średnica obudowy [mm] 20
średnica zewnętrzna [mm] 25,5
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
nr EAN 5907558548501
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
Liczba przewodów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 5907558577907
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Kolor wtyczki czarny
Gwint zewn. [mm] M 12x1,5
dla numeru OE 078 906 161
dla numeru OE 13 62 1 718 736
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 150
Wymiar gwintu --
Rozmiar klucza --
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
Kolor zielony
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074335406
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 120
Średnica [mm] 20
Wymiar gwintu --
Rozmiar klucza --
Kolor niebieski
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074377741
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 3
nr EAN 4040074470725
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074287088
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 087295931110
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 410
Ciężar [kg] 0,10
Tryb pracy elektryczny
Liczba przewodów 3
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,08
Tryb pracy elektryczny
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 3
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,11
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cięgna
Średnica [mm] 90
Długość [mm] 570
Wysokość [mm] 37
Długość przewodu [mm] 535
Ciężar [kg] 0,07
nr EAN 4046001285585
Wymiar gwintu M12x1.5
nr EAN 3531650032488
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.