Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » system tworzenia mieszanki paliwowej Volvo FH12 » tworzenie mieszanki Volvo FH12 » sonda Volvo FH12

sonda do VOLVO FH12

wybierz typ samochodu VOLVO FH12:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047026453362
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu dolotowego
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759981252
nr EAN 5012759771907
Jakość OE
Tryb pracy elektryczny
Ilość biegunów 4
nr EAN 8717613056684
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
nr EAN 8717613111505
Głębokość zabudowy [mm] 26,5
Ciężar [kg] 0,014
Kolor szary
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379054763
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379412617
Głębokość zabudowy [mm] 26,5
Ciężar [kg] 0,014
Kolor szary
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379209644
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379163328
Ciśnienie od [kPa] 12,9
ciśnienie do [kPa] 316,5
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510035849
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Średnica zabudowy [mm] 20
nr EAN 8435050620885
Od ciśnienia [Pa] 30000
Do ciśnienia [Pa] 300000
Ilość biegunów 4
nr EAN 8435050639825
Długość [mm] 325
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 1 685 774
nr EAN 4054224038185
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 0,020
dla numeru OE 1 796 446
nr EAN 4054224060216
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Sposób montażu wciśnięty
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 2
Średnica 1 [mm] 25,4
Odpowiada części oryginalnej w kolorze zielony
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Długość 1 [mm] 53
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300289923
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu dolotowego
Ilość połączeń 4
nr EAN 4082300311396
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079350884
Ilość połączeń 2
Kolor zielony
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 5907558548228
nr EAN 5902659785480
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281178
Napięcie robocze [V] 12
Ciśnienie [bar] od 0,3
Ciśnienie [bar] do 3
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074294246
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 520
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4040074315248
cena brutto:
406.99 zł
 Kup
Liczba przewodów 2
Długość [mm] 520
nr EAN 087295972816
Zakres pomiarowy od [kPa] 12,9
Zakres pomiarowy do [kPa] 316,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326930246
Rodzaj korpusu bez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326956956
Ograniczenia producenta PIERBURG
Rodzaj korpusu bez obudowy
Ciężar netto [g] 36
nr EAN 5902048904423
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 0,020
nr EAN 4054228060212
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Rura ochronna przewodu
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,021
nr EAN 3276423665004
Kolor czarny
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
nr EAN 4103590676429
Wyświetlanie od 1 do 32 (z 32 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.