
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258567255 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258787165 |

| Długość [mm] | 356 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,53 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816378297 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,315 |
| nr EAN | 4027816386261 |

| Długość [mm] | 346 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 101,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 2,03 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816468981 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,63 |
| Grubość 1 [mm] | 13,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
| Długość [mm] | 361 |
| nr EAN | 4909500554401 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,03 |
| Grubość 1 [mm] | 11,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 101 |
| Długość [mm] | 246 |
| nr EAN | 4909500596241 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410091356 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410094111 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410091356 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 5900427364745 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 5900427364752 |

| Masa [g] | 333 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5901655194319 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5907558572988 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,315 |
| nr EAN | 5902659713599 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074042366 |

| Długość [mm] | 350 |
| Ciężar [kg] | 2,900 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 67 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 67 |
| Liczba zwojów | 6,5 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,1 |
| nr EAN | 5412096278051 |

| Długość [mm] | 355 |
| Ciężar [kg] | 2,700 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 5412096532764 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4031185203067 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4031185203098 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | na dole |
| Wymagana ilość | 2 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 48,5 |
| Masa [g] | 412 |
| nr EAN | 4058787154290 |

| Masa [g] | 334 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 8033989137704 |

| Parametr | E |
| średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
| Średnica [mm] | 13,25 |
| Długość [mm] | 360 |
| nr EAN | 4013872344260 |

| Parametr | E |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| Długość [mm] | 354 |
| Średnica [mm] | 13,5 |
| nr EAN | 4013872344536 |

| Parametr | AC |
| średnica zewnętrzna [mm] | 96 |
| Długość [mm] | 353 |
| Średnica [mm] | 11,25 |
| nr EAN | 4013872185955 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | góra |
| Materiał | blacha stalowa |
| Ilość na oś | 2 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025