Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie i amortyzacja Mercedes-benz KLASA GLA (X156) » sprężyny zawieszenia Mercedes-benz KLASA GLA (X156)

sprężyny zawieszenia do MERCEDES-BENZ KLASA GLA (X156)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GLA (X156):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Oznaczenie kolorystyczne patrz PDF
Lokalizacja w aucieOś tylna
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Zamiana tylko w parach
Sprawdź numer OE
Średnica drutu [mm]12,5
Długość [mm]280
Liczba zwojów5,2
EAN4050278102155
StanFabrycznie nowy
Lokalizacja w aucieOś tylna
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Zamiana tylko w parach
Sprawdź numer OE
Średnica drutu [mm]13,0
Długość [mm]275
Liczba zwojów5,2
Oznaczenie kolorystyczne patrz PDF
EAN4050278102162
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762194061
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762194108
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,08
Grubość 1 [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 160
Długość [mm] 339
nr EAN 4549762259920
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,18
Grubość 1 [mm] 13,2
średnica zewnętrzna [mm] 160,5
Długość [mm] 356
nr EAN 4549762259944
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,78
Grubość 1 [mm] 12,2
średnica zewnętrzna [mm] 127,5
Długość [mm] 314
nr EAN 4549762261404
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410135685
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410135692
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
nr EAN 7394410149910
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Podwozie dla pojazdów ze zwiększonym prześwitem
nr EAN 7394410149927
Długość [mm] 259
Ciężar [kg] 1,64
średnica zewnętrzna [mm] 123
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 65
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 69
Liczba zwojów 5,3
Długość opakowania [cm] 41,2
Szerokość opakowania [cm] 16,8
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,75
nr EAN 5412096752391
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Długość [mm]308
Ciężar [kg]2,18
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]163
Gwarancja5 lat gwarancji
Liczba zwojów4
Długość opakowania [cm]56
Szerokość opakowania [cm]17,8
Wysokość opakowania [cm]17,8
Średnica drutu [mm]13,3
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy