Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sprzęgło Volkswagen TRANSPORTER T4 Furgon (70A, 70H, 7DA, 7DH) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Volkswagen TRANSPORTER T4 Furgon (70A, 70H, 7DA, 7DH) » wysprzęglik centralny Volkswagen TRANSPORTER T4 Furgon (70A, 70H, 7DA, 7DH)

wysprzęglik centralny do VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4 Furgon (70A, 70H, 7DA, 7DH)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4 Furgon (70A, 70H, 7DA, 7DH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba otworów do mocowania 2
Ciężar [kg] 0,638
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063307276
otwór Ø [mm] 28
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928088619
nr EAN 5907558567038
Parametr HHIS-1
nr EAN 4013872909339
Tryb pracy hydrauliczny
Materiał korpusu Aluminium
Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 28
Materiał Aluminium
nr EAN 3322937938247
otwór Ø [mm] 28
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Ciężar [kg] 0,58
nr EAN 3276428100210
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.