
| parzyste numery artykułów | 83-1160 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | przed osią |
| Ograniczenia producenta | BOSCH |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 48 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 24,5 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 276 |
| Materiał | Stal |
| Ciężar netto [kg] | 4,2 |
| nr EAN | 5704651340830 |

| parzyste numery artykułów | 82-1160 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | przed osią |
| Ograniczenia producenta | BOSCH |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 48 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 24,5 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 276 |
| Materiał | Stal |
| Ciężar netto [kg] | 4,2 |
| nr EAN | 5704651340854 |

| System hamulcowy | BOSCH |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24,5 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z lewej strony |
| Gwarancja | 2 lata gwarancji |
| Średnica tłoka cylindra | 48 |
| Średnica tłoka [mm] | 48 |
| EAN | 5901321071302 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Ograniczenia producenta | BOSCH |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy) |
| Materiał | Żeliwo |
| Średnica 1 [mm] | 48 |
| Średnica 2 [mm] | 48 |
| parzyste numery artykułów | BHV555E |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322937519538 |

| Ograniczenia producenta | BOSCH |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy) |
| Materiał | Żeliwo |
| Średnica 1 [mm] | 48 |
| Średnica 2 [mm] | 48 |
| parzyste numery artykułów | BHV554E |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322937519637 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025