
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Średnica tłoka [mm] | 36 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
| System hamulcowy | Lucas / TRW |
| parzyste numery artykułów | 24.3367-1711.5 |
| nr EAN | 4006633437868 |

| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Średnica tłoka [mm] | 48 |
| Szerokość wewnętrzna [mm] | 71 |
| System hamulcowy | ATE |
| Materiał | Żeliwo |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| parzyste numery artykułów | 0 986 474 415 |
| nr EAN | 4047024378346 |

| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Średnica tłoka [mm] | 48 |
| Szerokość wewnętrzna [mm] | 71 |
| System hamulcowy | ATE |
| Materiał | Żeliwo |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| parzyste numery artykułów | 0 986 473 415 |
| nr EAN | 4047024378490 |

| Liczba cylindrów | 1 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
| Średnica 1 [mm] | 36 |
| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | TRW |
| Rodzaj połączenia | Pudełko |
| Rozmiar gwintu 1 | M10X1 |
| Rozstaw śrub mocujących [mm] | 118 |
| Długość opakowania [cm] | 19,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,3 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12 |
| Ciężar netto [kg] | 1,3 |
| nr EAN | 4060426206574 |

| Liczba cylindrów | 1 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
| Średnica 1 [mm] | 36 |
| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | TRW |
| Rodzaj połączenia | Pudełko |
| Rozmiar gwintu 1 | M10X1 |
| Rozstaw śrub mocujących [mm] | 118 |
| Długość opakowania [cm] | 19,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,3 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12 |
| Ciężar netto [kg] | 1,3 |
| nr EAN | 4060426206581 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 3322938024833 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025