
| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,66 |
| Ilość zębów | 121 |
| Szerokość [mm] | 18 |
| nr EAN | 4010858792565 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Ciężar [kg] | 0,79 |
| Ilość zębów | 138 |
| Szerokość [mm] | 23 |
| nr EAN | 4010858792602 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 138 |
| Ciężar [kg] | 1,717 |
| Szerokość [mm] | 23 |
| nr EAN | 4010858769420 |

| nr EAN | 8021787533415 |

| nr EAN | 8021787534795 |

| nr EAN | 8021787983074 |

| Ilość zębów | 138 |
| Szerokość [mm] | 23,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| dla numeru artykułu | A198 |
| nr EAN | 8430632500500 |

| Szerokość [mm] | 18,0 |
| Ilość zębów | 121 |
| Ciężar [kg] | 0,3 |
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
| dla numeru OE | 026 198 119 |
| nr EAN | 4027816146629 |

| Szerokość [mm] | 23,0 |
| Ilość zębów | 138 |
| Ciężar [kg] | 0,176 |
| dla numeru OE | 06A 198 119 |
| nr EAN | 4027816236344 |

| Ilość zębów | 138 |
| Ciężar [kg] | 0,95 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| dla numeru OE | 06A 198 119 S1 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4027816328148 |

| nr EAN | 5414465978258 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| nr EAN | 5414465979712 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981302 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Liczba zębów 1 | 138 |
| Szerokość 1 [mm] | 23 |
| nr EAN | 8032747064962 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 23 |
| Ilość zębów | 138 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4250093481057 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 23 |
| Ilość zębów | 138 |
| z rolkami | 1 |
| Wersja wzmocniona | |
| alternatywnie | |
| nr EAN | 4250093480357 |

| Liczba zębów 1 | 138 |
| Szerokość 1 [mm] | 23,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108306753 |

| Liczba zębów 1 | 121 |
| Szerokość 1 [mm] | 18,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108306623 |

| Liczba zębów 1 | 138 |
| Szerokość 1 [mm] | 23,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108802637 |

| nr EAN | 8001063787350 |

| Ilość zębów | 121 |
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
| Szerokość pasa [mm] | 18 |
| nr EAN | 7316571349879 |

| Ilość zębów | 138 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 23 |
| nr EAN | 7316571359632 |

| Ilość zębów | 138 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 23 |
| nr EAN | 7316574270651 |

| Ilość zębów | 138 |
| Ciężar [kg] | 0,95 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4044688646675 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025