Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » sterowanie silnikiem Nissan NAVARA NP300 (D40) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Nissan NAVARA NP300 (D40) » zestaw paska rozrządu Nissan NAVARA NP300 (D40)

zestaw paska rozrządu do NISSAN NAVARA NP300 (D40)

wybierz typ samochodu NISSAN NAVARA NP300 (D40):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,66
Ilość zębów 137
Szerokość [mm] 19
nr EAN 4010858791780
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 137
Ciężar [kg] 1,76
Szerokość [mm] 19
nr EAN 4010858769796
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787539424
Ilość zębów 137
Szerokość [mm] 19,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,63
dla numeru artykułu A179
nr EAN 8430632000833
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Ilość zębów 137
Szerokość [mm] 19,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,63
dla numeru artykułu KD078
Ilość zębów 137
Ciężar [kg] 1,26
dla numeru OE 032 109 119 J S2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816327394
nr EAN 5414465977886
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981241
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 137
Szerokość 1 [mm] 19
nr EAN 8032747064870
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 19
Ilość zębów 137
z rolkami 1
nr EAN 4250093481149
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 137
Szerokość 1 [mm] 19,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306715
Liczba zębów 1 137
Szerokość 1 [mm] 19,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108743848
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Ilość zębów 137
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 19
nr EAN 7316571420684
Ilość zębów 137
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 19
nr EAN 7316574275182
Ilość zębów 137
Ciężar [kg] 1,26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688646569
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.