Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » sterowanie silnikiem Ford FIESTA V Van » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford FIESTA V Van » zestaw paska rozrządu Ford FIESTA V Van

zestaw paska rozrządu do FORD FIESTA V Van

wybierz typ samochodu FORD FIESTA V Van:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 144
Długość [mm] 1372
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025628389
Długość [mm] 1372
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025639224
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,86
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858795863
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 1,89
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858769741
cena brutto:
225.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787113433
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 144
Ciężar [kg] 1,65
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 1 348 648 S1
nr EAN 4027816327219
nr EAN 5414465979002
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981524
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465930591
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 8032747067376
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 8032747236307
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 144
z rolkami 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4250093481422
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307422
Liczba zębów 1 144
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108817532
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,86
Ilość zębów 144
Szerokość [mm] 25
nr EAN 5901619566121
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Ilość zębów 144
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1005
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572325612
Ilość zębów 144
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1005
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316574359653
Liczba zębów 1 144
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1670
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413521124433
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.