Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sterowanie silnikiem Volkswagen SCIROCCO III (137, 138) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Volkswagen SCIROCCO III (137, 138) » zestaw paska rozrządu Volkswagen SCIROCCO III (137, 138)

zestaw paska rozrządu do VOLKSWAGEN SCIROCCO III (137, 138)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN SCIROCCO III (137, 138):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,94
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858796686
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,05
dla numeru artykułu N406
nr EAN 8430632000765
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Ilość zębów 136
Szerokość [mm] 25,1
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu KD071
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 136
Ciężar [kg] 1,19
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 0831.R5
nr EAN 4027816112129
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465102110
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 136
z rolkami 2
nr EAN 4250093482849
cena brutto:
214.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 136
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307392
Ilość zębów 136
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316576063916
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.