Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford FOCUS I sedan (DFW) 2.0 16V (1999.02-2004.11) 131km » 4316502 kraft automotive
wybrany samochód: 
Ford Focus I Sedan (dfw) 2.0 16v (1999.02-2004.11) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 KRAFT AUTOMOTIVE

4316502 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
26.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:7 szt.
Wtorek:9 szt.

    Ocena:
numer części:

4316502

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Numer seryjny4316502
nr EAN5901159098168
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
SEAT      6Q0419812C
SEAT      6Q0423812
SEAT      6Q0423812C
SEAT      6R0423812
SKODA      6Q0423812
SKODA      6Q0423812C
SKODA      6R0423812
VOLKSWAGEN      6Q0419812C
VOLKSWAGEN      6Q0423812
VOLKSWAGEN      6Q0423812C
VOLKSWAGEN      6Q0423812D
VOLKSWAGEN      6R0423812
VAG      6Q0423812
VAG      6Q0423812C

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.