średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 30 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
Minimalna grubość [mm] | 27 |
Wysokość [mm] | 51 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 05/06 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 120 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 67,4 |
Ciężar [kg] | 8,7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła |
Powierzchnia | pokryty |
Długość opakowania [cm] | 33 |
Szerokość opakowania [cm] | 31,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 12 |
Techniczny numer informacyjny | 98200 1869 0 1 PRO |
nr EAN | 4019722313493 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PRO 92186903 TEXTAR
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI
13579147
13501307, 13502213, 569063, 569078, 569421
OPEL | 13501307 | |
OPEL | 13502213 | |
OPEL | 569063 | |
OPEL | 569078 | |
OPEL | 569421 | |
SAAB | 13579147 | |
BUICK | 13501296 | |
BUICK | 13501319 | |
BUICK | 23118529 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PRO 92186903 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, PRO 92186903 TEXTAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.