Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » łożysko i piasta koła Volkswagen CADDY ALLTRACK Furgon/minivan (SAA) » piasta koła Volkswagen CADDY ALLTRACK Furgon/minivan (SAA)

piasta koła do VOLKSWAGEN CADDY ALLTRACK Furgon/minivan (SAA)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CADDY ALLTRACK Furgon/minivan (SAA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
215.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572239247
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów5
Strona zabudowyOś tylna
Szerokość [mm]69
Średnica wewnętrzna [mm]32
średnica zewnętrzna [mm]137
Średnica kołnierza [mm]137
cena brutto:
210.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85,00
Szerokość 2 [mm] 48,00
Liczba otworów do mocowania 4
nr EAN 4014870000943
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,50
Średnica wewnętrzna [mm] 32,00
Szerokość [mm] 67,70
nr EAN 4014870013677
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558510539
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
średnica zewnętrzna [mm] 136,50
Średnica wewnętrzna [mm] 32,00
Szerokość [mm] 67,70
nr EAN 5907558579437
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074399620
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 137
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074454541
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Szerokość [mm] 83
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 81
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
nr EAN 5703858791377
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Szerokość [mm] 69
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
nr EAN 5703858792367
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316573389569
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: