Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » łożysko i piasta koła Nissan TITAN (A60) » piasta koła Nissan TITAN (A60)

piasta koła do NISSAN TITAN (A60)

wybierz typ samochodu NISSAN TITAN (A60):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
  • Indeks: JPN 10L1045-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Łożysko koła
  • Nazwa
    • ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA NISSAN
  • Opis
    • TITAN 2003-/ARMADA 2005-2006/QX56 2WD PRZEDNIEGO Z PIASTĄ
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 402027S000
    • Numer dostawcy: 10L1045-JPN
  • Parametry:
    • dla pojazdów z ABS
    • Felga, ilość otworów : 6
    • Średnica wewnętrzna [mm] : 29
    • Średnica zewnętrzna [mm] : 170,4
    • Rozstaw śrub mocujących : 45,2
cena brutto:
258.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 5,32
Ilość zębów, pierścień ABS 54
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Długość opakowania [cm] 17,2
Szerokość opakowania [cm] 17,2
Wysokość opakowania [cm] 11,0
nr EAN 5903766356358
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
nr EAN 4031185476607
cena brutto:
259.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: