Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » łożysko i piasta koła Jeep GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG) » piasta koła Jeep GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG)

piasta koła do JEEP GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG)

wybierz typ samochodu JEEP GRAND CHEROKEE I (ZJ, ZG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
329.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 153,50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71,90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 100,10
Szerokość 2 [mm] 53,80
nr EAN 4014870006624
Szerokość [mm] 65,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 100,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 4,950
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054224730607
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 153,50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71,90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 100,10
Szerokość 2 [mm] 53,80
nr EAN 5901619520901
cena brutto:
256.00 zł
 Kup
nr EAN 4031185070744
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 4,97
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 154
Szerokość [mm] 65,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 100,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 4,950
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054228730603
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 29,6
Ilość zębów, pierścień ABS 54
Średnica wewnętrzna [mm] 69,35
średnica zewnętrzna [mm] 91
Ciężar [kg] 0,366
nr EAN 4046001946561
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: