Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen PASSAT B2 Variant (33B) » łożysko i piasta koła Volkswagen PASSAT B2 Variant (33B) » piasta koła Volkswagen PASSAT B2 Variant (33B)

piasta koła do VOLKSWAGEN PASSAT B2 Variant (33B)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B2 Variant (33B):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Wysokość 1 [mm] 37
Ciężar [kg] 0,71
nr EAN 8717109659719
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Ilość otworów 39,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343915
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 39,00
średnica zewnętrzna [mm] 68,00
Szerokość [mm] 37,00
nr EAN 4014870000592
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 39,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,35
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 331 598 625
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816053804
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 40,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,43
dla numeru OE 357 407 615
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816033684
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 39,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 1,28
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816022312
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 39,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
dla numeru OE 321 498 625 E
nr EAN 4027816036203
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 22
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 121
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 22
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 121
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100100
nr EAN 5901159160131
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 68
nr EAN 5907558510560
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074115626
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0033
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 68,07
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074078457
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0035
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0135
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0235
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074083857
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 68
nr EAN 7316577700025
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 39,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4044688539281
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: