
| Strona zabudowy | z przodu |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,4 |
| System hamulcowy | LUCAS/TRW |
| Długość 2 [mm] | 111,5 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość 1 [mm] | 49,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | 2x M12X1.0 |
| Materiał | Aluminium |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| nr EAN | 8717109082869 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,4 |
| System hamulcowy | LUCAS/TRW |
| Długość 2 [mm] | 111 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość 1 [mm] | 49 |
| Rozmiar gwintu 1 | 1x M10x1.0 |
| Rozmiar gwintu 2 | 1x M12x1.0 |
| Materiał | Żeliwo |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| nr EAN | 8717109082876 |

| otwór Ø [mm] | 25,4 |
| nr EAN | 5900427247079 |

| otwór Ø [mm] | 25,4 |
| System hamulcowy | TRW |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| nr EAN | 5900427247147 |

| otwór Ø [mm] | 25,4 |
| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | TRW |
| nr EAN | 8432509612682 |

| Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
| Materiał | Aluminium |
| otwór Ø [mm] | 25,4 |
| System hamulcowy | TRW |
| nr EAN | 8032532024461 |

| Długość 1 [mm] | 49 |
| Długość 2 [mm] | 111 |
| Średnica [mm] | 25,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Materiał | Aluminium |
| Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ESP |
| nr EAN | 4040074628720 |

| Średnica [mm] | 25 |
| System hamulcowy | LUCAS |
| nr EAN | 8430320032108 |

| Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| Średnica 1 [mm] | 25,4 |
| nr EAN | 3322937218127 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025