
| Strona zabudowy | z przodu |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 22.22 |
| System hamulcowy | ATE/BENDIX |
| Długość 2 [mm] | 109,7 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Długość 1 [mm] | 36 |
| Rozmiar gwintu 1 | 4x M10x1.0 |
| Materiał | Żeliwo |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| nr EAN | 8717109066517 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 20.64 |
| System hamulcowy | ATE |
| Długość 2 [mm] | 109,7 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Długość 1 [mm] | 35,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | 4x M10x1.0 |
| Materiał | Żeliwo |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| nr EAN | 8717109066593 |

| otwór Ø [mm] | 22,22 |
| nr EAN | 5900427248014 |

| otwór Ø [mm] | 20,64 |
| Wymiar gwintu | 10x1 (4) |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 5900427248021 |

| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) |
| nr EAN | 5900427248137 |

| otwór Ø [mm] | 20,64 |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) |
| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | Bendix |
| nr EAN | 8432509611821 |

| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) |
| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 8432509612743 |

| otwór Ø [mm] | 22,2 |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) |
| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 8432509612835 |

| System hamulcowy | ATE |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) |
| Materiał | Żeliwo |
| nr EAN | 8432509612972 |

| Średnica [mm] | 20,6 |
| System hamulcowy | Bendix |

| Średnica [mm] | 20,6 |
| System hamulcowy | Fag |

| Średnica [mm] | 22,2 |
| System hamulcowy | Bendix |

| Średnica [mm] | 22,2 |
| System hamulcowy | Ate |

| Średnica [mm] | 22,2 |
| System hamulcowy | Fag |

| Średnica [mm] | 23,8 |
| System hamulcowy | Ate |

| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | BDX |
| Średnica [mm] | 20,0 |
| Numer seryjny | 6030250 |
| nr EAN | 5901159148221 |

| Numer seryjny | 6030320 |
| nr EAN | 5901159148207 |

| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| nr EAN | 8032928004251 |

| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | ATE |
| otwór Ø [mm] | 23,81 |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) |
| nr EAN | 8032532100509 |

| otwór Ø [mm] | 22,2 |
| System hamulcowy | ATE |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) |
| Materiał | Żeliwo |
| nr EAN | 8032532023587 |

| Materiał | Aluminium |
| System hamulcowy | Bendix |
| Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) |
| otwór Ø [mm] | 20,64 |
| nr EAN | 8032532023594 |

| nr EAN | 5902659784681 |

| Materiał | Żeliwo |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 22,20 |
| nr EAN | 8032747091722 |

| Materiał | Aluminium |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23,81 |
| nr EAN | 8032747094563 |

| Długość 1 [mm] | 35,4 |
| Długość 2 [mm] | 109,7 |
| Średnica [mm] | 20,6 |
| Wymiar gwintu | M10x1 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 4040074346082 |

| Długość 1 [mm] | 36 |
| Długość 2 [mm] | 109,7 |
| Średnica [mm] | 22,2 |
| Wymiar gwintu | M10x1 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Materiał | Aluminium |
| nr EAN | 4040074002735 |

| Długość 1 [mm] | 41 |
| Długość 2 [mm] | 127,9 |
| Średnica [mm] | 23,8 |
| Wymiar gwintu | M10x1 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Materiał | Żeliwo szare |
| nr EAN | 4040074395615 |

| Średnica [mm] | 22 |
| System hamulcowy | BENDIX-BOSCH |
| nr EAN | 8430320012315 |

| Średnica [mm] | 22 |
| System hamulcowy | FAG |
| nr EAN | 8430320012766 |

| Średnica [mm] | 21 |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 8430320030555 |

| Średnica [mm] | 22 |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 8430320022215 |

| alternatywny zestaw naprawczy | 108 979 |
| Średnica tłoka [mm] | 20,64 |
| Przestrzegać ilości napełnienia systemu |

| Średnica tłoka [mm] | 22,2 |
| alternatywny zestaw naprawczy | 103 528 |
| Materiał | Odlew staliwny |
| Przestrzegać ilości napełnienia systemu |

| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
| Średnica tłoka [mm] | 23,81 |
| Przestrzegać ilości napełnienia systemu |

| Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| Średnica 1 [mm] | 20,6 |
| nr EAN | 3322937142507 |

| Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Ograniczenia producenta | BENDIX |
| Średnica 1 [mm] | 22,2 |
| nr EAN | 3322937008919 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025