Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » tworzenie mieszanki Citroën DS4 (NX_) » sonda Citroën DS4 (NX_)

sonda do CITROËN DS4 (NX_)

wybierz typ samochodu CITROËN DS4 (NX_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 4047026449211
nr EAN 5012759976135
Rodzaj korpusu z obudową
nr EAN 5012759544174
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379340262
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510039946
Ilość biegunów 3
Kolor obudowy czarny
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
nr EAN 8435050644997
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
Zakres pomiarowy od [kPa] 0
Zakres pomiarowy do [kPa] 100
Zakres pomiarowy od [V] 0,5
Zakres pomiarowy do [V] 4,5
Ilość połączeń 3
nr EAN 4082300509830
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079350853
Ilość biegunów 4
Liczba otworów do mocowania 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Ciśnienie od [kPa] 31
ciśnienie do [kPa] 347
dla numeru OE 96 755 419 80
dla numeru OE FM5Q 12B676 AA
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 2
Długość [mm] 263
nr EAN 087295925140
Ciężar netto [g] 25
nr EAN 5902048059956
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977895579
Techniczny numer informacyjny PI 2004
nr EAN 4028977948640
Układ wydechowy dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
Ilość biegunów 3
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Kolor czarny
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
nr EAN 4103590676436
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.