Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » tworzenie mieszanki Land Rover DISCOVERY IV (L319) » sonda Land Rover DISCOVERY IV (L319)

sonda do LAND ROVER DISCOVERY IV (L319)

wybierz typ samochodu LAND ROVER DISCOVERY IV (L319):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 3,23
nr EAN 8012510048801
Jakość EQUIVALENT
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Głębokość zabudowy [mm] 28
Długość przewodu [mm] 355
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Ilość biegunów 3
nr EAN 4040074620687
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
Długość [mm] 96
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326900690
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048923486
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977932762
cena brutto:
263.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,15
Kolor czerwony
Tryb pracy elektryczny
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 5
Kolor czarny
Ilość biegunów 4
nr EAN 4103590655790
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.