Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » tworzenie mieszanki Volvo V90 I Kombi (965) » sonda Volvo V90 I Kombi (965)

sonda do VOLVO V90 I Kombi (965)

wybierz typ samochodu VOLVO V90 I Kombi (965):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342329
Ilość podłączonych styków 3
Tryb pracy mechaniczne
nr EAN 5012759511459
nr EAN 5012759967713
Ciężar [kg] 0,090
Długość przewodu [mm] 160
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379054527
Ciężar [kg] 0,090
Długość przewodu [mm] 160
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379054534
Ciężar [kg] 0,024
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379054664
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041116
Wymiar gwintu M10x1
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041123
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
nr EAN 8435050632383
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Długość [mm] 180
nr EAN 8435050633403
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 3
Długość przewodu [mm] 160
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
nr EAN 4082300260960
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Potencjometr suwakowy
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
nr EAN 4082300283518
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063508290
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda palcowa
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 5907558527148
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Liczba otworów do mocowania 2
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 160
nr EAN 5902048063816
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048063823
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048063991
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,04
Tryb pracy elektryczny
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.