
| Długość [mm] | 69 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,020 |
| dla numeru OE | 13 62 7 803 093 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 5050063247992 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,4 |
| nr EAN | 8012510035948 |

| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| nr EAN | 8012510035962 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Od ciśnienia [Pa] | 88000 |
| Do ciśnienia [Pa] | 202000 |
| nr EAN | 8435050659076 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,017 |
| dla numeru OE | 89421-26030 |
| nr EAN | 4054224064832 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,014 |
| dla numeru OE | 13 62 7 804 742 |
| nr EAN | 4054224717813 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Gwint zewn. [mm] | 12 |
| Skok gwintu [mm] | 1,5 |
| nr EAN | 4082300619867 |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 4082300620566 |

| nr EAN | 8001063938349 |

| Długość [mm] | 70 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | zewnętrzny wielokątny |
| Ilość połączeń | 2 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Długość śruby pod główką [mm] | 45 |
| Ciężar [kg] | 0,01 |
| nr EAN | 5901619568231 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,4 |
| nr EAN | 5903364311179 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4040074239650 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074294680 |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 4040074308172 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Ilość biegunów | 3 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| nr EAN | 4010326812498 |

| Techniczny numer informacyjny | PI 2028 |
| nr EAN | 4028977950179 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,014 |
| nr EAN | 4054228717819 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025