
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Techniczny numer informacyjny | circuit N.C. |
| Ciężar [kg] | 0,020 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 8053379030187 |

| Techniczny numer informacyjny | circuit N.O. |
| Gwintowana złączka | M16 x 1 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 8053379030750 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| Dopasowanie | z automatycznym nastawianiem |
| nr EAN | 8012510067383 |

| Wymiar gwintu | M16x1 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| nr EAN | 8012510007488 |

| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | czarny |
| Ciężar [kg] | 0,060 |
| dla numeru OE | 1 441 361 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 4027816371984 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| dla numeru OE | 1 062 670 |
| nr EAN | 4054224079867 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Sposób montażu | Bagnet |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny |
| nr EAN | 4082300147919 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Wymiar gwintu | M 16 x 1 |
| Funkcja przełączania | Zestyk zwierny |
| Rozmiar klucza | 22 |
| nr EAN | 4082300406658 |

| Ilość biegunów | 10 |
| Kolor | czarny |
| Funkcja przełączania | z funkcją przełączania świateł |
| nr EAN | 8001063543581 |

| nr EAN | 5901619531044 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| dla numeru OE | 6908895 |
| Ilość biegunów | 2 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| dla numeru OE | 7029406 |
| Ilość biegunów | 2 |

| Ilość połączeń | 10 |
| Funkcja przełączania | z funkcją świateł drogowych |
| Funkcja lampy | z oświetleniem do skręcania |

| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074248256 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| dla numeru OE | 1 062 670 |
| nr EAN | 4054228079863 |

| Wymiar gwintu | M 16 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Ilość biegunów | 2 |
| Skok gwintu [mm] | 1 |
| Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
| Sposób montażu | Połączenie śrubowe |

| Ilość biegunów | 2 |
| Wymiar gwintu | M 16 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Skok gwintu [mm] | 1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| Sposób montażu | Połączenie śrubowe |

| Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Ilość biegunów | 2 |
| dla numeru OE | 1 119 830 |
| dla numeru OE | DD14 66 490 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Sposób montażu | spięty |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z tempomatem |
| nastawny | nastawny |
| Ilość biegunów | 2 |
| Funkcja przełączania | Zestyk zwierny |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Kolor obudowy | zielony |
| Kształt obudowy wtyczki | kanciasty |
| Ciężar [kg] | 0,03481 |
| nr EAN | 4046001500336 |

| Wymiar gwintu | M16x1.0 |
| Techniczny numer informacyjny | Circuit N.O. |
| nr EAN | 3531650033157 |
Istnieje wiele rodzajów świateł w samochodzie w zależności od tego, o jakiej porze się poruszasz, czy jakie warunki atmosferyczne aktualnie panują. Ilość wszystkich przycisków i przełączników z pewnością przytłoczy niejednego z nas. Czasami ciężko się połapać nawet doświadczonym kierowcom, czego w jakiej sytuacji należy użyć.
To właśnie dzięki temu urządzeniu sterowanie podstawowymi funkcjami samochodu, takimi jak: używanie wycieraczek, spryskiwaczy, kierunkowskazów staje się dość proste i intuicyjne. Ważne jest, aby zachować ich sprawność i stale działały bez żadnych zarzutów. Jeśli jednak Twój przełącznik zespolony zacina się, utrudnia poruszanie dźwigni bądź wydaje z siebie jakieś podejrzane dźwięki, należy zwrócić się do mechanika, aby sprawdzić, co jest nie tak. W razie poważnych usterek konieczna będzie wymiana przełącznika na nowy.
Samochodowe światła hamowania są obowiązkiem unormowanym przepisami prawnymi. Poruszanie się z niesprawnymi światłami STOP może skutkować nie dość, że mandatem to jeszcze poważnym zagrożeniem na drodze. Dlatego warto upewnić się, czy Twoje światła rzeczywiście działają bez żadnych zarzutów. A jak działa sam włącznik? Nie jest to wcale takie skomplikowane. Włącznik świateł STOP podczas wciśniętego hamulca nożnego uruchamia mechanizm i przesyła sygnał do żarówek pojazdu, załączając właściwy tryb świecenia.
Włącznik ten z reguły umieszczony jest we wnętrzu skrzyni biegów samochodu. Mechanizm jest dość prosty. Czujnik reaguje na zmianę biegów, uruchamiając włącznik świateł cofania, kiedy zmieniamy bieg na wsteczny, co powoduje zapalenie się lamp cofania w tylnych światłach samochodu. Warto zaznaczyć, że jest to bardzo istotny element podczas poruszania się na drodze, a jego brak bądź uszkodzenie może skutkować poważnym zagrożeniem zarówno dla Ciebie, jak i innych kierowców. Co więcej, podczas kontroli drogowej niesprawne światła cofania mogą nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025