
| Tryb pracy | elektro-hydrauliczny |
| Ilość biegunów | 2 |
| Rodzaj wtyczki | Wtyk płaski |
| Sposób montażu | Połączenie śrubowe |
| Długość [mm] | 46 |
| Wymiar gwintu | M10x1 konisch |
| Długość gwintu [mm] | 9,0 |
| Rozmiar klucza 1 [mm] | 24 |
| nr EAN | 4006633305839 |

| Funkcja przełączania | z funkcją kierunkowskazów |
| Funkcja przełączania | z funkcją świateł drogowych |
| Ciężar [kg] | 0,094 |
| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 8053379040896 |

| Tryb pracy | hydrauliczny |
| nr EAN | 8435050601860 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 7 |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Funkcja przełączania | z funkcją kierunkowskazów |
| Funkcja przełączania | z funkcją świateł drogowych |
| Funkcja przełączania | z funkcją świateł postojowych |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| dla numeru OE | 321 953 513 |
| nr EAN | 4027816140948 |

| Ciężar [kg] | 0,014 |
| dla numeru OE | 084 941 521 |
| nr EAN | 4027816186526 |

| Kolor | czarny |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem unieruchamiającego ramienia |
| Ciężar [kg] | 0,03 |
| nr EAN | 4027816148463 |

| Ilość połączeń | 7 |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem unieruchamiającego ramienia |
| Ciężar [kg] | 0,03 |
| nr EAN | 4027816181477 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Wymiar gwintu | M18x1,5 |
| Funkcja przełączania | Zestyk zwierny |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Rodzaj wtyczki | Wtyk płaski |
| nr EAN | 4082300041156 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Sposób montażu | Bagnet |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny |
| nr EAN | 4082300015768 |

| Tryb pracy | hydrauliczny |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Wymiar gwintu | M10x1 |
| Ciśnienie załączania [bar] | 5 |
| Funkcja przełączania | Zestyk zwierny |
| Rozmiar klucza | 22 |
| nr EAN | 4082300015850 |

| nr EAN | 5907558564747 |

| Funkcja przełączania | z funkcją świateł drogowych |
| Ilość połączeń | 7 |
| Funkcja lampy | z oświetleniem do skręcania |

| Napięcie [V] | 12 |
| Funkcja przełączania | bez funkcji zmiany częstotliwości pracy wycieraczek |
| Funkcja przełączania | z funkcją spryskiwania i wycierania szyby tylnej |
| Funkcja przełączania | z funkcją mycia i wycierania |
| Kolor | czarny |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z wycieraczką tylnej szyby |
| Ilość biegunów | 11 |
| nr EAN | 4040074151075 |

| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074008140 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,06 |
| Tryb pracy | elektryczny |

| Wymiar gwintu | M10x1,0 |
| Ciśnienie załączania [bar] | 5 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 2 |
| Funkcja przełączania | Zestyk zwierny |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Rodzaj wtyczki | Wtyk płaski |
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Ciężar [kg] | 0,0407 |
| nr EAN | 4046001301469 |

| Tryb pracy | hydrauliczny |
| Wymiar gwintu | M10x1.0 |
| Techniczny numer informacyjny | Circuit N.O. |
| nr EAN | 3531650014064 |

| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Techniczny numer informacyjny | Circuit N.O. |
| nr EAN | 3531650014828 |
Istnieje wiele rodzajów świateł w samochodzie w zależności od tego, o jakiej porze się poruszasz, czy jakie warunki atmosferyczne aktualnie panują. Ilość wszystkich przycisków i przełączników z pewnością przytłoczy niejednego z nas. Czasami ciężko się połapać nawet doświadczonym kierowcom, czego w jakiej sytuacji należy użyć.
To właśnie dzięki temu urządzeniu sterowanie podstawowymi funkcjami samochodu, takimi jak: używanie wycieraczek, spryskiwaczy, kierunkowskazów staje się dość proste i intuicyjne. Ważne jest, aby zachować ich sprawność i stale działały bez żadnych zarzutów. Jeśli jednak Twój przełącznik zespolony zacina się, utrudnia poruszanie dźwigni bądź wydaje z siebie jakieś podejrzane dźwięki, należy zwrócić się do mechanika, aby sprawdzić, co jest nie tak. W razie poważnych usterek konieczna będzie wymiana przełącznika na nowy.
Samochodowe światła hamowania są obowiązkiem unormowanym przepisami prawnymi. Poruszanie się z niesprawnymi światłami STOP może skutkować nie dość, że mandatem to jeszcze poważnym zagrożeniem na drodze. Dlatego warto upewnić się, czy Twoje światła rzeczywiście działają bez żadnych zarzutów. A jak działa sam włącznik? Nie jest to wcale takie skomplikowane. Włącznik świateł STOP podczas wciśniętego hamulca nożnego uruchamia mechanizm i przesyła sygnał do żarówek pojazdu, załączając właściwy tryb świecenia.
Włącznik ten z reguły umieszczony jest we wnętrzu skrzyni biegów samochodu. Mechanizm jest dość prosty. Czujnik reaguje na zmianę biegów, uruchamiając włącznik świateł cofania, kiedy zmieniamy bieg na wsteczny, co powoduje zapalenie się lamp cofania w tylnych światłach samochodu. Warto zaznaczyć, że jest to bardzo istotny element podczas poruszania się na drodze, a jego brak bądź uszkodzenie może skutkować poważnym zagrożeniem zarówno dla Ciebie, jak i innych kierowców. Co więcej, podczas kontroli drogowej niesprawne światła cofania mogą nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025