
| parzyste numery artykułów | 82-2411 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | za osią |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 42 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 34 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 356 |
| Materiał | Aluminium |
| Ciężar netto [kg] | 3,9 |
| nr EAN | 5704651825740 |

| Średnica [mm] | 42 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | Ate |

| Średnica [mm] | 43 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| System hamulcowy | Trw |

| Średnica [mm] | 43 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| System hamulcowy | Trw |
| Zestaw pełny |

| Średnica [mm] | 42 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | Ate |
| Zestaw pełny |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 43 |
| Zestaw pełny | |
| System hamulcowy | TRW |
| dla numeru OE | LR036567 |
| nr EAN | 5903364335588 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | za osią |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 42 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 34,0 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 356,0 |
| Materiał | Aluminium |
| Ciężar netto [kg] | 3,9 |
| nr EAN | 5903766338378 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | za osią |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 42 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 34,0 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 356,0 |
| Materiał | Aluminium |
| Ciężar netto [kg] | 3,9 |
| nr EAN | 5903766338385 |

| Średnica [mm] | 42 |
| nr EAN | 5706021168334 |

| Średnica [mm] | 43 |
| nr EAN | 5706021168358 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 42 |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 8430320107240 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 43 |
| nr EAN | 8430320108681 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 43 |
| Zestaw pełny | |
| System hamulcowy | TRW |
| dla numeru OE | LR036567 |
| nr EAN | 8430320195711 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 42 |
| System hamulcowy | ATE |
| Zestaw pełny | |
| dla numeru OE | 4G0615123B |
| nr EAN | 8430320220055 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 43 |
| System hamulcowy | TRW |
| Zestaw pełny | |
| Specyfikacja | WITH MECHANISM |
| dla numeru OE | 4E0615403 |
| nr EAN | 8430320276540 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
| Wyposażenie pojazdu | do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym |
| Materiał | Żeliwo |
| Średnica [mm] | 43 |
| parzyste numery artykułów | BHT306E |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322937988563 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
| Wyposażenie pojazdu | do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym |
| Materiał | Żeliwo |
| Średnica [mm] | 43 |
| parzyste numery artykułów | BHT305E |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322937988570 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 3322938024710 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025